Osoby borykające się z problemem nadwagi i marzące o idealnej sylwetce, bardzo często zastanawiają się czy można schudnąć bez ćwiczeń. Tłumaczą się oni brakiem czasu na wykonywanie regularnych treningów lub też po prostu nie lubią ćwiczyć. Powszechnie mówi się, że za rezultaty w procesie odchudzania w około 70 % odpowiada dieta, a 30 % ćwiczenia. Jak więc widać jak najbardziej pozbycie się zbędnych kilogramów bez ćwiczeń jest możliwe, aczkolwiek trzeba tutaj mieć na uwadze fakt, iż w zdecydowanej większości przypadków taki wybór – czyli odchudzania się na samej diecie – spowoduje, iż zrzucanie tkanki tłuszczowej potrwa nieco dłużej i może być jednak trudniejsze. Mowa tutaj w szczególności o osobach ze sporą nadwagą i otyłością. Podpowiemy jednak w jaki sposób można „ćwiczyć” nie wiedząc o tym. Poza tym dobrym rozwiązaniem jest rozpoczęcie odchudzania właśnie od zmian nawyków żywieniowych i przy pierwszych efektach, bardzo często motywują one nas tak bardzo, że sami zaczynamy interesować się również dodatkową aktywnością, aby szybciej uzyskać wymarzone ciało.

Dieta to podstawa

Jeśli chcemy schudnąć i, co ważne utrzymać wagę jak najdłużej, to konieczne jest wprowadzenie istotnych zmian w codziennej diecie. Bez tego, nawet gdybyśmy ćwiczyli codziennie, niewiele osiągniemy. Najważniejsze to regularność zjadanych posiłków – najlepiej jeść niewielkie porcje w odstępach 3-4 godzin. Tylko wtedy nasz metabolizm będzie działał na pełnych obrotach spalając większe ilości kalorii. Równie istotne jest, aby każdy posiłek zawierał warzywa, natomiast przynajmniej jeden (najlepiej śniadanie) powinien także składać się z owoców. Należy także pić duże ilości niegazowanej wody, do której można dodać cytrynę lub mięte. Warto także zamienić białe pieczywo na razowe lub żytnie (to samo dotyczy makaronów i ryżu). Oczywiście unikamy wszelkich słodkich napojów, niezdrowych przekąsek i gotowych dań. Posiłki mają być pełnowartościowe, zdrowe ale równocześnie smaczne – tak, aby nowa dieta już zawsze gościła na naszym stole.

Wystarczy odrobina ruchu

Wcale nie trzeba ćwiczyć codziennie i katować się na siłowni, aby schudnąć. Jeśli tylko będziemy przestrzegać zdrowej diety, to tak naprawdę wystarczy choćby minimalna aktywność, ważne by była w miarę systematyczna. Przykładem może tutaj być m.in. wejście po schodach zamiast jazdy windą, pokonanie drogi do pracy rowerem lub na nogach zamiast samochodu czy autobusu, spacer z psem, turystyka górska, basen i inne.

Jak schudnąć bez ćwiczeń?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *