W ciągu dnia każdy z nas powinien spożywać minimum pięć niewielkich posiłków. Równocześnie niezwykle istotne jest to, aby dostarczać jedzenie do naszego organizmu o regularnych porach, najlepiej co trzy godziny. Dlaczego jest to tak istotne? Przede wszystkim regularne odżywianie to łatwa i skuteczna metoda na uzyskanie wymarzonej sylwetki. Dodatkowo, takie praktyki pomagają przeciwdziałać chorobom metabolicznym.

Nieregularne posiłki powodują odkładanie tkanki tłuszczowej

Wiele osób będących na diecie uważa, że powinno się spożywać jak najmniej posiłków w ciągu dnia, aby pozbyć się zbędnych kilogramów. Nic bardziej mylnego! Okazuje się bowiem, iż właśnie w sytuacji, gdy przerwy pomiędzy posiłkami trwają ponad trzy godziny, w naszym organizmie zaczyna odkładać się tkanka tłuszczowa. Wynika to z tego, iż dla organizmu cała ta sytuacja jest odbierana jako zagrożenie i dlatego magazynuje zapasy, niestety głównie w postaci tkanki tłuszczowej. I odwrotnie – regularne spożywanie posiłków powoduje, że organizm przyzwyczaja się do stałych dostaw energii i dlatego zamiast gromadzić – wykorzystuje ją na bieżąco.

Nie jest także dobrym pomysłem jedzenia „na zapas”, bowiem po tych trzech godzinach i tak będziemy odczuwać głód, a zbyt duża ilość energii dostarczona wraz z posiłkiem nie zostanie zużyta przez nasz organizm i będzie ponownie magazynowa w postaci tłuszczu. Regularne jedzenie niewielkich posiłków powoduje także prawidłowe funkcjonowanie metabolizmu, a z kolei zbyt długie przerwy pomiędzy jedzeniem go rozregulowują.

Oprócz odchudzania, dzięki regularnym posiłkom zyskujemy inne korzyści

Regularne odżywianie sprawia również, iż nasz organizm jest znacznie lepiej odżywiony i może sprawnie funkcjonować. Wynika to z tego, iż składniki pokarmowe są łatwiej przyswajane i lepiej wykorzystywane w momencie ich systematycznego dostarczania do organizmu. Wcale nie trzeba tak naprawdę zmieniać ogólnej ilości spożywanego w ciągu dnia jedzenia, wystarczy jedynie rozdzielić je na mniejsze porcje. Takie małe zmiany spowodują poprawę parametrów krwi m.in. poprzez zmniejszenie się poziomu trójglicerydów oraz cholesterolu.

Regularność posiłków a poziom cukru

Po każdym posiłku w organizmie wzrasta poziom cukru. Bardzo ważne jest, aby nie dopuścić do jego spadku lub przekroczenia przez niego granicznych wartości. W momencie zbyt wysokiej ilości cukru we krwi, nasz organizm wydziela insulinę, natomiast nadwyżka cukru zamienia w glikogen, a następnie w tłuszcz. Z kolei w sytuacji zbyt niskiego poziomu cukru (wynika to ze zbyt długich przerw pomiędzy posiłkami) odczuwamy zmęczenie, rozdrażnienie, problemy z koncentracją i wilczy głód.

Chcesz szybko schudnąć? Odżywiaj się regularnie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *